.

כמה פעמים מצאתם את עצמכם שואלים: "איך אני יכול לעזור לילד שלי להתאמץ, להתמיד ולהצליח?" לפעמים נדמה שהמוטיבציה נעלמת ברגע שהילדים נתקלים בקשיים, אנחנו רוצים שהם יתנו עוד קצת מאמץ, רק עוד קצת או בדרך אחרת , אבל... הם כבר במקום אחר: במיטה או עם הנייד, או שוב מול אותו משחק מחשב. 

ולא, זה לא שהם לא רוצים, זה לא שזה פשוט לא מעניין אותם.

אלא, הם חווים תסכול קרוב לוודאי, אכזבה, כעס או בושה, ועל פי רוב גם לא קל להם לשתף אותנו בכל זה. 

 

לתזכורות שלנו על המבחן, שיעורים או פרויקט הם עונים ב"עוד רגע", "אחר כך", או שפשוט מתעלמים, ולנו כבר מוכרת תחושת התסכול וחוסר האונים: "למה זה לא מזיז לה? למה אני היא זו שצריכה לקחת אחריות? הוא לא יודע שזה חשוב?" למה היא לא מתייחסת ברצינות כמו אחותה"?

אנחנו יודעים שהם יכולים, אם רק ישקיעו.

ובינתיים אנחנו עושים כמיטב יכולתנו: מסבירים, מעודדים, עוזרים, רוכשים לומדות ותוכנות לימוד, מממנים שיעורים פרטיים, משוחחים עם המורים.

אבל דבר מאלה לא עושה את השינוי. וכל ניסיון לדרבן רק מרחיק ביננו לבין הילדים.

האם יש עוד מה לעשות?

 האמת היא שיש הרבה מה לעשות!

יש שורה של פעולות שאנחנו ההורים יכולים לעשות כדי לעודד את הילדים שלנו לחוות הצלחות, שיעודדו אותם לשוב ולפעול, להשתפר. לעשות.

זה באמת לא פשוט לראות מול העיניים את הזמן שעובר, וחוסר המודעות והאדישות של הילדים, למחירים שהם ישלמו בהמשך. 

אבל מה? 

מה עוד אפשר?

אני שמחה להכיר לך את ״פותרים את חידת המוטיבציה״

הדרכה שיצרתי להורים, שמחפשים כלים יעילים להניע את הילדים קדימה.

 

יש לנו ההורים הרבה מה לעשות כדי לשנות את המצב הזה. אם אנחנו מרגישים את הכאב, הקושי וחוסר האונים במצב הנוכחי, דאגה אין סופית לעתיד הילדים, שנראה כאלו הם מסרבים ללמוד ולהשקיע בלימודים,  

אנחנו לא חייבים לקבל את זה כמצב קבוע או גזירת גורל.

יש מה לעשות!!

במהלך ההדרכה תקבל/י כלים איך 

  • לעורר אצל הילדים רצון להתקדם, לגלות עניין בלימודים ולהשקיע בעצמם.
  • להמנע מטעויות שרובינו עושים מתוך כוונות כל כך טובות, אבל מביאות לתוצאה ההפוכה מזו הרצויה.
  • להביא את הילדים להיות אחראיים על המטלות העיקריות שלהם בתקופה זו - הלימודים.
  • להכין את הילדים להתמודדות טובה עם אתגרים, התמודדות נכונה עם כשלונות, יכולת התמדה גם כשקשה, ואמונה ביכולת של עצמם. 

ואז נוכל  

  • לראות את הילד נע מבפנים – לומד, מתפתח ומתקדם בכוחות עצמו.
  • לראות את הילד בונה את הביטחון העצמי שלו, מציב מטרות אישיות ומגשים אותן.
  • לראות את הילד משיג את ההצלחה שמגיעה לו, בזכות הכישורים והמאמץ שהוא משקיע.
  • להיות רגועים וגאים בילדים, נדע שהדברים מסתדרים.
  • להרגיש שאחנו סומכים על הילדים, ולא נקבל עוד שיחות לא נעימות מהמורים. 

חשוב לי להיות כנה אתך. נושא המוטיבציה הוא חמקמק ומורכב.

אפשר להבטיח שכלים מסוימים שבהם נשתמש וניישם, יוכלו לקדם אוירה מזמינה לעשייה והתקדמות.

אבל,

מאחר ואנחנו מדברים כאן על צורך לצאת ממצב של תקיעות מסוימת לכיוון עשיה ויוזמה פנימית מצד הילדים,

אנחנו צריכים ליישם גישה נכונה, עם זמן וסבלנות לתהליך.

אלמד אתכם להיות ממוקדים בדברים החשובים באמת,  ובאופן שידרבן אתכם ויחזיר לכם את התקווה והאמון בילדים שלכם, שהם באמת יכולים 

מהורים מודאגים, חסרי אונים ומתוסכלים,

להורים מובילים ומעצימים, שסומכים על הילדים.

נעים להכיר,

אני ד"ר אסנת דור, חוקרת את תחום ההורות העכשווית, אשת אקדמיה ומדריכת הורים.
למעלה מ 25 שנה שותפה לשינוי שעברו כבר הורים רבים למול קשיים עם הילדים.

חוקרת פעילה את תחום ההורות, ומחברת עשרות מאמרים אקדמיים.

בעלת ניסיון של 25 שנה בייעוץ להורים, הנחיית קבוצות הורים, מכשירה סטודנטים להנחיית הורים.

בעלת הכשרה בטיפול משפחתי ויעוץ להורים מטעם מכון ת.ל.ם
בעלת הכשרה בתחום גישור כללי מטעם מוסד נאמן בטכניון, וגישור משפחה מבית הספר לעבודה סוציאלית שבאוניברסיטת תל אביב.

כותבת מאמרי דיעה בעתונות היומית בנושאים הרלוונטיים להורים

מחברת ספרי הילדים .

מה תקבלו בהדרכה "פותרים את חידת המוטיבציה"

 באמצעות סדרה של כ 17 סרטונים קצרים (באורך ממוצע של כ 5 דקות), הניתנים לצפייה בכל שעה ובכל מקום 

  • תלמדו איך לגרום לילד להאמין ביכולות של עצמו. 
  • תלמדו כיצד להתמודד עם ילד שמתנגד לכל ניסיון לעזור לו לשפר את המוטיבציה.
  • תיצרו דרך שבה הילד בונה את הביטחון העצמי שלו, מציב מטרות אישיות ומגשים אותן.
  •  תלמדו  איך לעורר מוטיצביה מחודשת בילד.
  •  תראו את הילד משיג את ההצלחה שמגיעה לו בזכות הכישורים והמאמץ שהוא משקיע.

 למי מיועדת ההדרכה? 

 אנחנו מזהים מצבים בהם הילדים שלנו

  • נמנעים ממשימות לימודיות, מתחמקים או דוחים אותן ככל האפשר
  • מתקשים לשבת ולבצע  את שיעורי הבית,
  • מראים חוסר עניין בלמידה,
  • מבלים זמן רב מול מסכים,
  • מתקשים ליזום ולהתמיד,
  • סובלים מחוסר ביטחון עצמי,
  • ממהרים לוותר ולהתייאש כשקשה להם,
  • מתנגדים לניסיונות לעזור להם,
  • מתוסכלים בקלות כשהם נתקלים בקשיים.

אם אתם רוצים לעזור לילדים לפתח את הדימוי העצמי שלהם, את תחושת המסוגלות שלהם  והיכולת שלהם להאמין בעצמם, 

אז... הרשמו עכשיו להדרכה 

מה ההשקעה שלכם בהדרכה?

שווי התוכנית הוא 2300 ש"ח  

בגלל המוטיבציה שלי שכמה שיותר הורים יוכלו לקדם את ילדיהם באמצעות ההדרכה, המחיר כעת הוא 

250 ש"ח (או 2 תשלומים שווים של 125 ש"ח )

המחיר כולל:

הנגשה לסרטוני ההדרכה למשך שנה שלמה. 

ויש גם בונוסים:

מפגשי תמיכה קבוצתיים לשאלות ותשובות בזום. 

תוכלו לראות בי כתובת - תוכלו לפנות ליעוץ נקודתי אם תצטרכו, במסגרת הפעילות השוטפת שאני מקיימת לטובת קהילת ההורים. 

 

אז אם אתם רוצים לשדרג את המוטיבציה אצל הילדים שלכם
ולהניע אותם קדימה , להיות רגועים שהכל יסתדר איתם בהמשך, מלאו כאן פרטים ותתחילו להרים להם את המוטיבציה.

עבורי זו שליחות לשתף בידע הרב ובניסיון שצברתי בתחום ההורות, מזמינה אתכם להתרם ולנוע קדימה  

שאלות ותשובות

 

שאלה: איך תפתר הבעיה, לאחר שניסיתי פתרונות רבים אחרים שלא עזרו?

 תשובה: היכרות שלך עם כלים שונים להתמודדות עם חוסר המוטיבציה של הילד, תאפשר לך לגשת אליו ואל הנושא מכיוונים חדשים. בכל מקרה התוצאה היא תהליכית. לא נראה שום קסם בן לילה רק כי היום למדנו מה שצריך לעשות. חייבים ליישם תוך כדי כך שיש לנו סבלנות והכרה בקצב האישי של הילד.  

שאלה: כמה עולה התוכנית?

תשובה: המחיר הנוכחי  של התוכנית הוא 250 ש"ח, הרבה מתחת לשווי האמיתי. אני מעוניינת שהורים יכירו את התכנים וייתרמו מהם. וזו הסיבה למחיר הנמוך בשלב זה.  

שאלה: מדוע ההשקעה הזו משתלמת לי? 

מדובר בשינוי אדיר שיכול להתרחש בחיי הילדים, העלות כעת  היא מינימלית. האמת היא שלא ניתן לאמוד את הערך של הצלחת הילדים והנעה שלהם לעשיה ויצירה. 

 שאלה: האם התשלום באינטרנט בטוח?

‏התשלום באינטרנט לתוכנית זו מאובטח במיוחד, על ידי חברת סליקה שהיא מאגד של חברת ויזה כאל. פועלת לפי תקן אבטחה מחמיר במיוחד - תקן PCI. בנוסף

החברה הסולקת מוודאת במאה אחוז שהרוכש קיבל את התמורה, ופרטיו נשארים חסויים.

‏  שאלה: איך מקבלים גישה לתוכן?

לאחר ההרשמה מקבלים קישור להתחברות, עם ססמא ושם משתמש, שם מונגשים הסרטונים.  הסרטונים אורכים בממוצע 5  דקות, על פי הדגשים השונים, לנוחות ההאזנה. 

 שאלה: לאיזה גיל מתאימה ההדרכה חידת המוטיבציה? 

תשובה: ההדרכה מתאימה לילדים בגיל בית הספר, התוכן מתייחס לילדים  צעירים, עם אפשרות להתרם מההדרכה ולבצע את ההתאמות לילדים גם בגיל ההתבגרות.  בגיל ההתבגרות המהות של היעדר מוטיבציה היא דומה,  אבל יש כבר השלכות אחרות לחוסר המוטיבציה, שהן מאד לא פשוטות. לשם כך רצוי לטפל ולהתייחס מוקדם ככל האפשר. אנחנו מנסים למנוע השלכות אלה עוד קודם -  כבר בגיל הילדות המוקדמת. 

שאלה: האם אפשר להגיע אליך למפגשים אישיים לצורך יעוץ בנושא?

תשובה: זה כמובן אפשרי. 

שאלה אני חוששת שלא איישם ולא אתמיד. מה עושים?

תשובה: אני יכולה להתחבר לחשש. החיים של כולנו עמוסים ומלאים. גם לנו ההורים, יש רגעים שאנחנו עצמינו  מיואשים מהמצב,  וצריכים להתמלא במוטיבציה שתאפשר לנו להניע את הילדים. אבל ככל הנראה רובינו  יכולים להתמלא בכוחות הנחוצים לנו כאשר מדובר בטובת הילדים שלנו, גם אם נראה לנו שאנחנו מיואשים. 

שאלה: מה הקו החינוכי שמנחה אותך?

תשובה: באופן כללי הגישה שלי בחינוך היא גישה מעצימה, מכבדת כל אחד ושומרת על זכויות האדם וכבודו. בכלל זה זכויות וכבוד של הורים ושל ילדים בכל מצב. 

 שאלה: איך אדע אם זה הזמן המתאים ביותר עבורי?

תשובה: ככל הנראה את כבר יודעת את התשובה לשאלה הזאת. אם את מתמודדת עם קושי, והקושי אינו מטופל, הרי הוא לא ייעלם, אלא דווקא יחמיר. לכן כל דחייה של כל נושא שאנחנו צריכים לטפל בו, היא לא רצויה. הזמן הטוב ביותר לטיפול בקושי - הוא אתמול. ומאחר ואתמול כבר עבר, אז לפחות היום. תוכלי באמצעות ההדרכה לקבל ביטחון וכלים מעשיים ליצירת שינוי אמיתי, תוך תמיכה בילדים בנקודות הקשות להם. 

שאלה: מה בעצם ארוויח מההדרכה?

תשובה: תוכלי באמצעות ההדרכה לקבל כלים מעשיים ליצירת שינוי אמיתי, תלמדי מה את יכולה לעשות, רק מעצם המודעות בלבד, בשביל לחזק את הביטחון ולהעלות את המוטיבציה של הילדים. זאת תוך תמיכה בילדים בנקודות הקשות להם.

שאלה: למי מיועדת ההדרכה "חידת המוטיבציה"?

תשובהההדרכה מיועדת בין היתר להורים שרוצים להניע את ילדיהם לפעולה, שמתמודדים עם ילדים שנמנעים ממשימות לימודיות, נמנעים משיעורי הבית, לא מגלים עניין בנושא אחר ש"מדליק אותם", מראים חוסר עניין בלמידה, מבלים זמן רב מול מסכים, חסרי יוזמה והתמדה, סובלים מחוסר ביטחון עצמי, מתנגדים לניסיונות לעזור להם ומתוסכלים בקלות כשהם נתקלים בקשיים. פעמים רבות הסממנים הלאה מתלווים גם לקשיים בהתנהגות. 

  ‏שאלה: איך אהיה בטוחה שאני באמת צריכה את זה?

תשובה: שאלי את עצמך אם את מתמודדת עם התנהגות שמבטאת את המאפיינים שתוארו כאן, גם בהתנהגות הילד וגם בתגובות שלך להתנהגותו. זה יאפשר לך לדעת אם זה משהו שאת מתמודדת איתו. 

 שאלה: האם אפשר להבטיח לי הצלחה?

תשובה: אי אפשר להבטיח הצלחה. נושא המוטיבציה הוא מאד חמקמק ומורכב. אפשר להבטיח שכלים מסוימים שבהם תשתמשי - במידה ותיישמי, יוכלו לקדם אוירה נוחה יותר ומזמינה לעשייה. אבל מאחר ואנחנו מדברים כאן על צורך לצאת ממצב של תקיעות מסוימת לכיוון עשיה ויוזמה של הילדים, אנחנו צריכים ליישם גישה נכונה, עם זמן וסבלנות לתהליך. 

שאלה: אולי כדאי למצוא טיפול ריגשי או התנהגותי לילדים, ולא הדרכה להורים?

תשובה: במקרים מסוימים נחוץ לטפל בילדים וזה על פי כל מקרה לגופו. בהדרכה את מקבלת מידע על מה לשים לב ומתי באמת נחוצה עזרה מקצועית לילדים. 

 שאלה: לילד שלי יש ADHD, האם ההדרכה תתאים?

תשובה: ילדים עם הפרעות קשב ריכוז מתמודדים פעמים רבות עם סף תסכול נמוך, וחוסר רצון להתאמץ. כשלונות עבר מוציאים מהם את הרצון לשוב ולנסות. חשוב מאד להכיר את המאפיינים הללו. לכן התשובה היא חיובית. כן, ההדרכה תתאים ואף תתרום.

 שאלה: אני אמא יחידנית. האם ההדרכה מתאימה עבורי? האם יש סוגי משפחות שההדרכה לא תתאים להן?

תשובה: ההדרכה מתאימה להורים ללא קשר לסוג המבנה המשפחתי. למידת העקרונות להובלת המשפחה ישמשו אותך כאמא יחידנית, כשם שישמשו הורים בכל מבנה משפחתי אחר: נשואים, משפחות חד הוריות, משפחה יחידנית, משפחות חד מיניות, הורות משותפת וכו'.

 

פותרים סוף סוף את חידת המוטיבציה:  הדרכה להורים שמחפשים כלים יעילים להניע את ילדיהם קדימה

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.